Звернення

 

учасників позачергових Загальних зборів членів Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України

до Голови Верховної Ради України

 

30 травня 2003 року                                                                                   м. Київ

 

Шановний Володимире Михайловичу!

 

Звернення учасників позачергових Загальних зборів членів Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України до Верховної Ради України і Вас особисто викликане крайніми обставинами, які склалися навколо її колективного майна та ведуть до загрози  виключення України з системи Міжнародних Дорожніх Перевезень (МДП).

Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП) є на сьогодні  одним з найбільших об’єднань суб’єктів  підприємницької діяльності усіх форм власності і об’єднує понад 2 тисячі організацій,  в яких працює понад 60 тисяч громадян України.

За 11 років свого функціонування  АсМАП  внесла вагомий вклад у розвиток міжнародних автомобільних перевезень, торговельних зв’язків України з зарубіжними країнами, утвердження позитивного іміджу нашої держави, як надійного ділового партнера.        

Митна конвенція про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенція МДП 1975 року),  до якої приєдналася Україна у 1994 році шляхом прийняття Верховною Радою України Закону, передбачає наявність у країні Гарантійного об’єднання. Рішенням Уряду у 1993 році АсМАП України надані повноваження  гаранта перед Міжнародним Союзом автомобільного транспорту щодо відповідальності українських та іноземних перевізників у зв’язку з застосуванням ними на території України книжок МДП. АсМАП України є дійсним членом Міжнародного союзу автомобільного транспорту та визнана 69 об’єднаннями міжнародних автоперевізників держав – членів МСАТ.

Відповідно до  Конвенції АсМАП України забезпечує видачу  перевізникам книжок МДП, контролює стан їх використання та повернення,  зберігання та облік. Однією з головних функцій   Асоціації є гарантування сплати державі митних зборів та платежів у разі недоставляння товарів у митницю призначення. Усі ці  функції забезпечуються у повному обсязі.

 Відповідно до Статуту, який є основоположним документом  діяльності АсМАП,  вищим органом її управління є Загальні збори членів АсМАП,  до компетенції яких  відносяться  усі рішення щодо членства,  розпорядження майном, припинення діяльності Асоціації.

7 вересня 2001 року відповідно до Статуту  шляхом таємного голосування з 8 кандидатів, висунутих Регіональними зборами, більшістю голосів (497 з 910) обрано нового президента Асоціації Костюченка  Леоніда  Михайловича.

Поряд з цим у жовтні 2001 року  21 підприємство, з яких тільки 8 є членами АсМАП, провели свої “збори  засновників“, на яких  обрали “спостережну раду”  на чолі з Ярошенком П.О. та підписали  нову редакцію установчого договору про продовження діяльності АсМАП, хоча свою діяльність вона не припиняла. Спостережна рада, до речі, не передбачена Статутом  АсМАП, як і збори засновників. І, головне, ця група осіб оголосила себе єдиними законними власниками майна  АсМАП,  яке  є надбанням понад 2 тисяч її членів.

Скориставшись нагодою об’єднання Старокиївського та Печерського районів міста Києва,  самопроголошені  “засновники”,  29 жовтня 2001 року за № 29721 зареєстрували нову редакцію установчого договору у Печерській районній державній адміністрації м. Києва .

Усі дії щодо проведення зборів засновників, обрання спостережної ради, прийняття та реєстрації нового установчого договору виконані з грубим  порушенням діючого Статуту АсМАП  та норм чинного законодавства.

Не дивлячись на це, нова редакція установчого договору  стала предметом судових розглядів протягом   майже двох  років.  Суди різних рівнів по одному і тому ж предмету спору приймали полярні рішення.  За цей час  прийнято понад 20 постанов, рішень та ухвал судів різних рівнів, як на користь  АсМАП України,   так і на користь її опонентів.    

Як приклад, 23 квітня поточного року  Вищим Господарським Судом України касаційна скарга АсМАП залишена без задоволення, хоча  30.01. 2002 року цим же   судом   було винесено рішення на користь АсМАП і протокол зборів засновників від 25.10.2001 року був визнаний недійсним.

Судами не береться до уваги і те, що у провадженні Печерського  РУ ГУ  МВС України у м. Києві  знаходиться кримінальна справа за фактом підробки протоколів зборів засновників.

 Неодноразові  спроби опонентів заволодіти офісом і фінансами АсМАП, остання з яких вчинена 25 квітня поточного року вже прибічниками самопроголошеного президента Давиденка С.С., унеможливлюють нормальне функціонування АсМАП. Це викликає зрозумілу стурбованість Генерального секретаря МСАТ пана Мартіна Мармі, який тричі звертався до Уряду, МВС, Генеральної прокуратури,  Міністерства транспорту і Держмитслужби  з підтримкою  АсМАП України  під керівництвом президента Костюченка Л.М. та   попередженням “... що у випадку, якщо не будуть забезпечені безпечні умови працівникам та керівництву АсМАП України,  негайним наслідком цього буде те, що рух тисяч українських вантажівок буде зупинено на кордонах 60 країн - учасниць Конвенції МДП”.

Не дивлячись на ухвалу Верховного Суду України, якою зупинено виконання попередніх судових рішень,   “калейдоскоп” судів районних масштабів, ініційованих  Давиденком С.С., продовжується: з 6 по 27 травня 2003 року відбулися розгляди у Києво-Святошинському, Печерському та Подільському судах, якими  робляться спроби заборонити керівництву АсМАП  виконувати свої функціональні обов’язки. Дійшло вже до абсурду, коли районним судом нам виноситься рішення про заборону  проведення  Загальних  зборів  засновників, які не передбачені нашим Статутом!!!

Сотні перевізників-членів АсМАП, стурбовані ситуацією,  щоденно приїздять до   Києва для охорони приміщення  та  свого майна. 

Члени АсМАП України прагнуть одного - забезпечення стабільного функціонування Асоціації, що дає робочі місця та заробіток нам і нашим  сім’ям та значні грошові надходження до бюджетів усіх рівнів,   гарантування можливості президенту асоціації Костюченку Л.М та Раді Асоціації законно виконувати свої повноваження.

Хочемо бути впевненими у тому, що в правовій державі усі проблеми  вирішуються цивілізованим, законним шляхом і його величність Закон стоїть на захисті колективного майна  законних його власників, а не кучки шахраїв.

З метою захисту законних інтересів міжнародних автомобільних перевізників та забезпечення законності учасники зборів – Ваші виборці  звертаються до Вас, шановний Володимире Михайловичу,  з проханням   створити  тимчасову   слідчу комісію, яка б розібралася в ситуації та надала правову оцінку діям посадових, юридичних та фізичних осіб, які допустили вказані порушення.