Информация для перевозчиков.


Досягнення й завдання транспортного сервісу

Центр "Ліски" здійснює комплексне обслуговування вантажовласників, - від прийняття вантажу для перевезення до видачі останнього одержувачу. Тут діє митний контроль, працюють представники фіто- та ветосанітарної, екологічної служб. Зосередження всіх названих підрозділів в одному місці дає змогу замовникам швидко і зручно одержати вантаж, що надійшов із-за кордону, і далі працювати з ним вже в Україні.

Така практика сьогодні себе виправдовує: вигідно і клієнтам, і підприємству. А розпочинав Український державний центр транспортного сервісу (УДЦТС) "Ліски" свою роботу на базі Дарницької механізованої дистанції навантажувально-розвантажувальних робіт. Сьогодні ж "Ліски" можуть слугувати (економічним - вилучити) прикладом для (всіх - вилучити) підприємств Укрзалізниці - обсяг перевезень тут зростає на 15-20% щорічно. "Все у людських руках - той, хто цього прагне, завжди знайде рішення", - справедливо вважає директор Віктор Кушнірчук.

Найперше призначення підприємства "Ліски", створеного у 1995 р., - забезпечувати належне утримання й оновлення контейнерного парку Укрзалізниці. Протягом 2001 р. вітчизняними шляхами сполучень перевезено 288,5 тис. т вантажів у контейнерах - на 52,2 тис. т більше, ніж 2000-го. Тож вантажовласники по-справжньому оцінили якість послуг, які надає Центр.

Термінал - господарство велике

Контейнерний парк Укрзалізниці налічує понад 4 тис. великотоннажних контейнерів та більше 26 тис. середньотоннажних.

- Оновлення контейнерів відбувається шляхом проведення ремонтно відновлювальних робіт та придбання нових, каже Віктор Григорович. До моменту створення Центру закупівля контейнерів здійснювалася за рахунок залізниць України. На сьогоднішній день процедура придбання нового обладнання починається з розгляду декількох пропозицій, обирається найвигідніша та, за погодженням з Укрзалізницею, Центр, за власні кошти, здійснює придбання нових транспортних засобів. Але з часом зношуються і нові контейнери. Тому їх ремонт справа досить таки відповідальна. Сьогодні на залізницях України функціонує мережа ремонтних пунктів УДЦТС "Ліски". Виробництво ремонту великотоннажних контейнерів на ремонтному пункті ст. Київ-Ліски у 2000 році сертифіковане у системі УкрСЕПРО, про що видано Атестат виробництва Державним органом стандартизації, сертифікації та метрології України, до того ж усі великотоннажні контейнери після проведення капітального ремонту проходять освідоцтво Російським Морським Регістром на предмет придатності останніх для перевезень морським видом транспорту.

Удосконалення системи вантажних перевезень, вимагає створювати відповідну інфраструктуру, тобто мережу контейнерних терміналів. Сучасний комплекс для переробки вантажів в універсальних контейнерах усіх типів функціонує на терміналі Центру "Ліски". Його переробна спроможність (у перерахуванні на 20-футові контейнери) становить 300 одиниць на добу, а місткість - 1000 одиниць.

- Термінал контейнерів із такою інфраструктурою, як у нашому Центрі - єдиний в Україні, - інформує директор підприємства. - Він базовий, а тому, безумовно, має залишатися кращим, аби фахівці, наші колеги могли сюди приїздити на навчання, підвищення кваліфікації. Проте на кожній залізниці існують ремонтні пункти, опорні станції, які працюватимуть і на контейнерних перевезеннях. Вони й становитимуть майбутню мережу, яка організовуватиметься згідно з економічною доцільністю.

Нині реалізується інвестиційний проект створення аналогічного контейнерного терміналу на станції Усатове Одеської залізниці, що дасть змогу ефективніше організувати проходження вантажів морським і залізничним транспортом. Термінал зможе переробляти 150 контейнерів щодобово, а вміщувати 700 одиниць.

На жаль, - веде далі В.Г.Кушнірчук, - у процесі розвитку комплексної транспортної системи виникає чимало технічних та технологічних проблем, а іноді і законодавчого характеру. У їх числі є такі, чиє вирішення від залізничної галузі не залежить. Звісно, намагаємося їх долати.

На терміналі УДЦТС "Ліски" працює зона митного контролю. Підрозділ Київської регіональної митниці здійснює митне оформлення вантажів із дотриманням усіх правил та максимального рівня сервісу для клієнтів. До послуг вантажоперевізників - зберігання товарів на митно-ліцензійному складі.

Для розширення можливостей транспортного сервісу, Центр взяв на себе обов'язки оперативного керування парком частиною парку фітингових платформ Укрзалізниці, включаючи їх утримання. У такий спосіб ми плануємо вирішити проблему нестачі вказаного рухомого складу, а також оптимізувати витрати на їх утримання. Прагнення Центру задоволені відповідним наказом Укрзалізниці, організація структури керування зазначеним парком буде завершена наприкінці поточного року.

Вектори транзиту і співпраці

На сьогоднішній день Центр "Ліски" є досить добре знаним у багатьох країнах Європи та Азії. У більшості завдяки участі у галузевих виставках, конференціях, де він представляє вітчизняну залізничну галузь.

Серед найефективніших способів перевезень вантажів, за який постійно виступає Центр "Ліски", є перевезення у складі контейнерних поїздів. Вантажі при цьому доставляються швидше, покращується їх збереженість. Полегшується робота не тільки залізничників, а і митників та прикордонників.

Завдяки постійному аналізу попиту на ринку транспортних послуг та географії вантажопотоків на сьогоднішній день за ініціативою Центру на залізницях України курсує ціла система контейнерних поїздів. Останні забезпечують доставку вантажів з Європи в Азію та у зворотному напрямку територією України, як через сухопутні прикордонні переходи, так ї через морські порти.

- Слід відзначити, рівень обслуговування вантажовласників на залізничному транспорті помітно зріс наголошує керівник Центру. - Це, безумовно, підтверджує правильність обраної політики управління у галузі. На українські контейнери за кордоном - значний попит: і в країнах СНД, і у дальньому зарубіжжі. Через великі обсяги вантажообігу з Угорщиною постійно утримуємо партії контейнерів у депо станції Захонь та у Будапешті.

Центром ведуться переговори з провідними Євразійськими транспортно експедиторськими компаніями з метою збільшення вантажопотоку, зокрема й транзитного. Щодо перспектив вантажоперевезень в напрямку Сходу є пропозиції стосовно розміщення наших контейнерів в одному із залізничних терміналів Китайської Народної Республіки, з одночасним використанням і їх контейнерів для перевезення вантажів із країн Азії. Імпорт в Україну з Південно-східного регіону протягом останніх років поступово зростає. Свої величезні транзитні можливості наша держава реалізує у добрій співпраці з Росією, організуючи спільне транспортно експедиційне обслуговування вантажовласників. Насичені вантажами маршрути з Угорщини до Російської Федерації - плід спільної праці залізничників трьох країн. За напруженим графіком працює маршрут Миколаїв-Середня Азія.

Для українських вантажовласників виявився дуже доречним контейнерний поїзд "Маріуполь - Київ ", що регулярно працює вже декілька місяців. Обсяг вантажів на ньому поступово збільшується - результат конкурентної боротьби на внутрішньому ринку і перемоги в ній залізничної галузі і Центру "Ліски", як одного з найкращих її представників. Праця колективна й не без результату. Обсяги і напрямки вантажоперевезень дедалі змінюються, тому й міжнародні наради з питань організації трансєвропейських контейнерних маршрутів проводяться регулярно. Нещодавно одна з них відбулася у Берліні, на початку вересня чергова пройде в Австрії. Група українських фахівців на чолі з директором УДЦТС "Ліски" обговорюватиме питання, як залучити нові вантажопотоки із Австрії, Німеччини, півночі Італії, Хорватії, Словаччини, які проходили б територією нашої країни.

- Транспортний організм потребує нових насичень, - зазначає В.Г.Кушнірчук. - Варто лише трохи призупинитися - і наш сервіс почне втрачати свою затребуваність. Потрібно невпинно шукати нових підходів, нових рішень, розв'язувати нові завдання. Бізнес має бути активним, наступальним - тільки тоді він досягне успіху.

У нас є, до речі, вигідні пропозиції стосовно іноземних інвестицій. Але ж інвестиції обов'язково треба повертати, а наше підприємство в змозі заробляти гроші самостійно, вкладати їх у ті напрями розвитку, які ми вважаємо провідними, усвідомлюючи при цьому, що ми нічого нікому не винні.

Підприємство "Ліски" розвивається стабільно і динамічно - придбано нові навантажувачі, капітально відремонтовано крани, реконструйовано цех ремонту контейнерів, до якого добудовано ділянку пофарбування - все це за власні кошти. Проведено ремонт приміщень - і офісних, і виробничих. Відповідно облаштовано робочі місця у цехах.

Щоб покращити якість питної води у внутрішній мережі Центру, запровадили фільтраційну установку. "Ліски" показують високий рівень сервісу у всьому - і в зовнішньому вигляді, і в роботі, і у взаєминах із партнерами.

На унікальне підприємство приїздять дивитися і вчитися колеги з країн близького та дальнього зарубіжжя. Праця залізничників колективна - вона зближує людей, дає змогу обмінюватися досвідом, розробляти нові технології, взаємно підвищувати професійний рівень.

- Україна, звісно, не повинна стояти осторонь від зовнішнього світу, від тих інтеграційних процесів, які в ньому відбуваються, - звертає увагу Віктор Григорович. - Якщо Європа йде шляхом об'єднання, то, безумовно, є помилкою зводити штучні бар'єри там, де їх раніше не було. Центр "Ліски "має багато планів. Сподіваємося на правильне розуміння наших проблем у Міністерстві транспорту України - знайти відгук на них у Г.М.Кірпи. Звичайно, що при такому Міністрі, на якого вітчизняний транспорт чекав дуже тривалий час, буде розв'язано чимало складних завдань. Одне з них, давно назріле - створення єдиного оператора контейнерної транспортної системи України. Ця структура зможе координувати роботу всієї галузі контейнерних перевезень вантажів і на внутрішньому, і на міжнародному ринках транспортних послуг. Її наявність дозволить покращити тарифні та митні умови для вантажовласників, зробить транспортно-дорожній комплекс України в цьому плані більш привабливим.

А наприкінці розмови особливо приємно було почути від Віктора Кушнірчука такі слова:

- Хочу побажати журналу "Час відродження" дальшого процвітання. Нехай він і надалі спрямовує свою діяльність на відродження національних традицій - і не тільки економічних, промислового потенціалу України. Щоб той, хто візьме його в руки, одразу зрозумів, що в Україні зовсім не все так погано.

Що ж, щиро дякуємо. Побажаємо і ми підприємству "Ліски" подальших успіхів у його важливій і відповідальній роботі.

Інформація отримана з сайту www.liski.com.ua





Учебно-консультационный центр   УГЦТС ЛИСКИ   Спеціальний підрозділ міліції охорони “Титан”
www.iru.org