До уваги перевізників!

Підсумки роботи українсько – італійської Змішаної комісії.


Протягом 16-17 березня в Римі працювала українська - італійська змішана комісія. У складі української делегації, яку очолював Заступник Міністра транспорту України Семен Кроль, перебували представники Міністерства транспорту України та Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України. За ці два дні спільними зусиллями вдалося вирішити багато питань, особливо тих, що стосуються збільшення товарообігу між Україною та Італією.

На цієї зустрічі з італійцями вперше вдалося відпрацювати таку модель переговорів, за якою відбувалися зустрічі з членами нашої Асоціації та з усіма 4-ма існуючими у цій країні Асоціаціями, що займаються міжнародними вантажними перевезеннями.

Підчас переговорів італійці висунули до України кілька претензій. Які заважають розвиткові міжнародних перевезень. Особливо якщо це стосується роботи прикордонних та митних органів. Аргументи такі – дуже довге обслуговування на переходах. До того ж італійці і досі не можуть зрозуміти, навіщо заповнювати їхнім перевізникам митні транзитні декларації , адже це суперечить положенням митної конвенції МДП, до якої приєдналися Україна та Італія. Торкалися також питань конвою.

Звісно, це не всі причини, про які згадували під час переговорів і які призводять до щорічного зменшення поїздок італійських перевізників до України. І як вказують учасники переговорів, за таких умов досить важко дотримуватися паритету. Якщо минулого року італійцями було здійснено 500 поїздок, то українці до Італії заїжджали понад 10 з половиною тисяч раз. Враховуючи такі дані, говорити про збільшення кількості дозволів для України було досить складно. Багато розмов було стосовно поїздок українців у треті країни. Італійці були категорично проти збільшення квоти для України у треті країни цього року, наступного взагалі вимагали відмовитися від таких поїздок. Як зазначив президент Асоціації Міжнародних Автомобільних перевізників України Леонід Костюченко, нам вдалося переконати італійців - “Ми пред’явили документи, які засвідчують вже підписані контракти українських та італійських фірм про перевезення вантажів. І вони погодилися на те, що цього року додатково буде виділена ще 1 тисяча дозволів у треті країни та півтори тисячі у двосторонньому порядку. Таким чином наступного року квота дозволів для України до Італії становитиме 12 тисяч без урахування поїздок у треті країни”.

Як показала практика, така кількість дозволів звичайно ж не може задовольнити потреби українців в італійських дозволах. Але в АСМАП України сподіваються, що разом з перевізниками будуть використані усі можливості для того, щоб достойно організувати такі перевезення.

При цьому Президент Асоціації вказує на те, що така метода роботи не може бути постійною і потребує розвитку та постійної оптимізації. Треба думати над збільшенням обсягів двосторонніх перевезень. Річ у тім, що за останні три роки обсяги зовнішнього торгового балансу між Україною та Італією збільшилися вдвічі. У 2003 році обсяг товарообігу між нашими країнами становив біля 2 млрд. доларів. Варто зауважити, що це досить великий показник, тому варто говорити про збільшення двосторонніх поїздок. Серед умов подальшої співпраці з італійцями, враховуючи порушення паритету – можливість створення СП з італійськими перевізниками, змішані перевезення, можливість перечеплення. фур. Це також може бути одним з варіантів виходу України у треті країни. Але найголовніша вимога італійців - наведення порядку на українському кордоні.


Лариса Голуб “Авто континент”
Прес-служба АсМАП України





Учебно-консультационный центр   УГЦТС ЛИСКИ   Спеціальний підрозділ міліції охорони “Титан”
www.iru.org