Робочий візит української делегації до Республіки Польща.

Після проведення засідань розширених регіональних рад АсМАП України у Рівному – Волині та на Львівщині – Івано – Франківщині  Президентом Асоціації було дано доручення про створення робочої групи для вивчення питань, яких торкалися перевізники прикордонних регіонів разом с польскою стороною. Очолював цю робочу групу віце – президент АсМАП України Юрій Кучинський. Також  до її складу ввійшли Секретар Ради АсМАП України Сергій Чалий, Олександр Лановенко  - начальник департаменту координації перевезень АсМАП України. До складу робочої групи були запрошені   представники перевізників з Ковеля і Луцька, керівники Волинської та Львівської обласних автотранспортних інспекцій.  

З 30 травня по 1 червня робоча група перебувала у Республіці Польща. У програму перебування входили зустрічі з  представниками митних органів, Міністерства інфраструктури, польської транспортної інспекції, керівництвом ZMPD – польської асоціації міжнародних автомобільних перевізників.   

Спочатку була організована зустріч у Люблінській автодорожній інспекції. Її Головний інспектор Збігнєв Манька ознайомив членів робочої групи із організацією роботи, завданнями транспортної інспекції в Люблінському воєводстві, продемонстрував роботу кожного відділу, а потім представники української делегації могли ознайомитися із роботою інспекторів на дорозі, у пунктах контролю на спеціально обладнаних автомобілях. Як приклад, контролю було піддано мікроавтобус АсМАП України.  Виявилося, що його технічний стан відповідає усім стандартам.

Результативною була зустріч у Варшаві  із директором Бюро інфраструктури автодорожньої інспекції Польщі Єжи Кучманським, котрий у бесіді з членами української делегації дав вичерпні відповіді на запитання, роз’яснив положення нормативних актів і закликав до співпраці представників автотранспортної інспекції України. Єжи Кучманський наголосив, що головне завдання транспортної інспекції – безпека людей і утримання автотранспорту у належному технічному стані. Виявилося, що у Польщі, завдяки роботі автодорожньої інспекції кількість ДТП зменшилася на 40%.

У свою чергу треба зазначити, що польська транспортна інспекція добре обладнана мобільними засобами контролю та автотранспортом. На двох інспекторів, наприклад, є один обладнаний мікроавтобус. На озброєнні інспекторів є переносні ваги, які можуть, розташовуватися на спеціальних сертифікованих майданчиках, як кажуть у чистому полі. Також у поляків є прилад димомір -  аналізатор  вихлопу тягача. «Екологія понад усе» – кажуть у транспортної інспекції Республіки Польща. До перевірки документів відношення дуже прискіпливе. Наприклад, за відсутності у дорожній карті номеру автомобілю та напівпричепу штраф 3000 злотих, а це приблизно $1000.

Згодом відбулася зустріч із Директором департаменту транспорту Міністерства інфраструктури Польщі Мачеєм Вронським. Під час бесіди із ним були висвітлені питання щодо функціонування станцій обслуговування автомобілів у Польщі у разі отримання польським перевізником національного сертифікату відповідальності транспортного засобу. Таких СТО у Польщі біля шести десятків. Достатньо загнати тягача до найближчої станції, пройти техогляд і пред’явити техпаспорт. Як що все гаразд – папери надсилають до Варшави у відповідний департамент Міністерства інфраструктури Польщі і за два тижні перевізник отримує сертифікат, ні хто до столиці не їде.

Відбулася зустріч із Генеральним секретарем асоціації польських автоперевізників (ZMPD) Яном Бучеком. Під час діалогу учасники української делегації отримали вичерпні, документально підтверджені відповіді на питання, що цікавили українських автоперевізників. Також обговорювалися справи так званого Балканського шляху, який має пролягати з Польщі до України, Молдови, Румунії та Болгарії. Для перевізників, котрі реалізовуватимуть транспорт у цьому напрямку, на думку ZMPD, повинні застосовуватися особливі заохочення з метою пропагування руху транспорту у цьому напрямку. Ініціатива пана Бучека знайшла розуміння та зацікавлення серед  представників української делегації.

Наприкінці візиту української делегації до Польщі відбулася запланована зустріч з представниками митної служби сусідньої держави на пункті пропуску „Дорохуськ”:

-                           Юзефом Крулем – заступником директора митної служби у Білій Підлясці;

-                           Єжи Гаїком – Начальником митної служби у Замості;

-                           Маріушем Шаругою – заст. Начальника митної служби у Замості;

-                           Вєславом Тарасюком – керівником дорожнього митного відділення у Дорогуйську

Українських перевізників було проінформовано, що на пункті пропуску в Дорохуську буде зважуватися повна маса транспортного засобу (42 т для зареєстрованих автомобілів до березня 2003 року; 40 т – для автомобілів, зареєстрованих після цієї дати. Натомість навантаження на потрійну вісь причепу може бути до 24 т, а не так, як дотепер – 20,9 т). Представники митної служби Польщі розповіли про порядок митного контролю в пунктах пропуску, відповіли на питання представників української делегації, а насамкінець організували екскурсію по коридору митного контролю вантажного автотранспорту.

Доцільно звернути увагу на те, що відтепер при поглибленому огляді в разі відсутності порушень польські митники будуть видавати акт, для звіту перевізника перед отримувачем  вантажу . Але, нажаль, згідно польського законодавства оплачувати цю процедуру доведеться самому перевізнику. На інвойсі тепер польський митник ставитиме мокру печатку, а за разбортіровку коліс злотих сплачувати нетреба.  Якщо під час проходження контролю у керівника автопідприємства виникають питання, з’ясувати їх можна з начальником зміни митного посту Дорохуськ за телефонами:

+ 048 - 825 – 661 – 255,

+ 048 – 825 – 661- 720.

Прес-служба АсМАП України висловлює подяку головному редактору часописів „TRUCK AUTO KOMIS” і „Євротранзит” Збігневу Вітамборському та Віталію Зосимчуку за допомогу в роботі делегації, за надані матеріали і фото.

 



Учебно-консультационный центр   УГЦТС ЛИСКИ   Спеціальний підрозділ міліції охорони “Титан”
www.iru.org