ВИЇЗНЕ ЗАСІДАННЯ РАДИ АсМАП - ПОЧАТОК ПОКЛАДЕНО

25 квітня в Ужгороді відбулось розширене засідання Ради АсМАП, на якому вирішувалося кілька важливих для українських автоперевізників питань. Чому саме в Ужгороді зібралися цього разу члени Ради і запрошені на неї представники Мінтрансу і які питання розглядалися, розповідає президент АсМАП, голова Ради Леонід Михайлович КОСТЮЧЕНКО.

Закарпатський регіон — особливий. Через Закарпаття наші перевізники їдуть на Угорщину та Словакію, а це — 24% перевезень на Захід. При цьому тут майже відсутня дорожньо-транспортна інфраструктура. Кілька років тому в Ужгороді було збудовано термінал, де є все, що потрібно водієві-міжнароднику: тут можна оформити проїзні документи, одержати дозвіл, відпочити, смачно і недорого поїсти (я в цьому пересвідчився, а побувавши там особисто). Але один термінал пообиеми не вирішує, тому на Бесіда з водіями Закарпатського регіону Раді розглядалося питання будівництва на кордоні, на Чопсьвому переході, ще одного терміналу. Ми будуватимемо його спільно з Департаментом автомобільного транспорту. Чому саме там: по-перше, зараз коштом Євро-банку розпочато реконструкцію самого митного переходу, по-друге, "Укріятеравгосервіс" викупив земельну ділянку площею б га , на якій і буде збудовано цей термінал.

У засіданні Ради Асоціації взяли участь заступник держсекретаря Міністерства транспорту України С.С. Кроль, перший заступник директора Департаменту автотранспорту В.О. Синьно, генеральний директор УДП "Укрінте-равтосервіс" Є.В. Танцюра, члени Ради. Отже, була можливість спільно вирішити організаційні питання. Ми побували на місці, вивчили кошторис, обговорили необхідні деталі й прийняли рішення про доцільність дольової участі АсМАП у цьому проекті. Зараз відпрацьовується проект угоди, в якій буде виписано права і обов'язки кожної із сторін. Ми запропонували паритет: 50%х50%. Перша черга будівництва має бути завершена до вересня. На цей час буде збудовано майданчик для відстою автомобілів, невеликий кемпінг з туалетними кімнатами для водіїв, душовими, харчовим блоком. Тут же можна буде пройти й митне оформлення.

Будівництво терміналу — лише невеличка частка того, що мало б бути зроблено на цьому напрямку. Можливості Закарпатського регіону великі, але на сьогодні На цьому місці має бути термінал вони не розкриті, дорожньо-транспортна інфраструктура практично відсутня. Зважаючи ж на те, що Європейський Союз уже кілька років обговорює питання скорочення робочого часу водіїв до 7 годин, а протягом цього часу багато не проїдеш, розбудова дорожньої інфраструктури конче потрібна, і над цим треба працювати вже сьогодні.

Є ще одна проблема, яка спричинила виїзне засідання Ради саме у Закарпатті. Цей регіон тяжіє до Угорщини, причому 82% перевезень здійснюють саме закарпатські перевізники. В той же час там 90% автомобілів не відповідають євростандартам, тож є проблема з так званими "брудними" дозволами, що викликало незадоволення місцевих перевізників. Треба було розібратися на місці, в чому річ, з'ясувати, що там відбувається, чи справді ситуація настільки складна. Після обговорення всіх питань порядку денного члени Ради АсМАП зустрілися з членами Ради регіону, вислухали їх, висловилися самі. Зустріч була вельми емоційна, але корисна. На жаль, закарпатці не досить чітко уявляють ситуацію, яка склалася, і їм корисно було вислухати наші аргументи. Під час візиту нашої делегації до міністерства транспорту Угорщини угорські колеги підкреслили, що незважаючи на те, що до проблем українських перевізників, особливо — закарпатських, етнічно близьких Угорщині, там ставляться з розумінням, політика уряду спрямована на обмеження руху "брудних" автомобілів по території країни. Більше того — з 2003 року там буде заборонено навіть своїм автомобілям, які не відповідають євростандартам, рухатись по території Угорщини. На початку червня відбудеться засідання Змішаної комісії, на якій вирішуватиметься питання квот, і угорська сторона готова збільшити нам кількість дозволів, але "зелених".

Тож обговорюючи ситуацію з членами Ради Закарпатського регіону, ми дійшли спільної думки про те, що є сенс обміняти 4 тис. "брудних" дозволів на 8 тис. "зелених".

Була розмова і про порушення паритету: на сьогодні, маючи річну квоту в 20 тис. угорських універсальних дозволів, ми використали вже близько 8 тис., Під час засідання Ради АсМАП України а угорські перевізники — лише 400. І хоча одна з причин нього—небажання самих угорських перевізників їздити до нас, проте це не змінює того факту, що паритет не витримується. За 6 місяців частка українських перевезень зросла на 163%. Ми забираємо і експортні, й імпортні вантажі, перевозимо їх своєю технікою — хіба це не показник того, що роботою наші перевізники забезпечені! Проте вони хочуть маги а більше, і це зрозуміло, але все має відбуватися у розумних межах. Треба розуміти ситуацію і діяти згідно з обставинами. Думаю, після нашої принципової розмови закарпатці багато на що подивляться зовсім інакше.

На Раді розглядалися й інші питання, зокрема — про членство в Асоціації. 35 членів АсМАП втратили зв'язок з нами: не приїжджають на збори, не платять членські внески, не беруть карнетів. Оскільки вони не користуються книжками МДП вже 27 місяців. Рада прийняла рішення про їх виключення з Асоціації. Це рішення буде передане загальним зборам на затвердження.

Рада обговорила ще одне питання: внесення змін до Розділу 20 відомого всім перевізникам посібника "Руководство для держателей книжек МДП"

Обговорювалося й питання утворення нового підприємства: ТОВ "АсМАП-сервіс" за участю АсМАП."АсМАП-сервіс" надаватиме перевізникам широкий спектр послуг: інформаційних (видання посібників, проведення семінарів), по придбанню рухомого складу, здійсненню корпоративного зв'язку і тд. Скажімо, у червні ми проведемо великий семінар, в якому візьмуть участь представники МСАТ, ДАІ України, митники РФ. У Процесуальному і Адміністративному кодексах Росії є зміни. Треба ознайомити з ними наших перевізників, поспілкуватися, дещо уточнити, обговорити. Ми проводили подібний семінар з польськими На пункті СМАП митниками — це дало свої позитивні наслідки, гадаю, і цей семінар піде на користь українським перевізникам. Відповідні заходи також стануть прерогативою "АсМАП-сервісу". Подібні структури е в БАМАП, в АСМАП Росії, в інших країнах. Ми вивчили їхній досвід і дійшли висновку про доцільність створення цієї структури у нас.

Підводячи риску, можна оцінити перше виїзне засідання Ради АсМАП позитивно. Ми й надалі продовжуватимемо таку практику — це дасть можливість ближче знайомитися з проблемами регіонів, а членам Асоціації — частіше зустрічатися з її керівництвом.

Записала Людмила КАТКОВА.






Учебно-консультационный центр   УГЦТС ЛИСКИ   Спеціальний підрозділ міліції охорони “Титан”
www.iru.org